A MegaMan game I missed?

While shopping this evening, I saw a MegaMan game for PS2 as a new release. I haven’t heard about it before (or maybe I missed it in some of the threads here), but it supposedly has X, Zero, and some new “hero” called Axl (lol, Axl…). Have any of you played this one yet?

I hear one of the bosses is a onion robot, therefore its worth a rent.

Originally posted by VickiMints
While shopping this evening, I saw a MegaMan game for PS2 as a new release. I haven’t heard about it before (or maybe I missed it in some of the threads here), but it supposedly has X, Zero, and some new “hero” called Axl (lol, Axl…). Have any of you played this one yet?

No, but I suppose when you try to get Axl to save the world, he throws a tantrum, storms off the stage, and goes into seclusion for 8 years.

rimshot

Yeah Miss Mints, it’s Megaman X7, lol :stuck_out_tongue: MMX7 and Megaman Zero 2 for the GBA just got released today.

me wantz teh mmx7 :slight_smile: dr00lz

THEY DID! WHY AM i STILL HERE TYPING?!

I have it.

I am enjoying it ^^

Mmm, X7 and Z2 … Just my luck it comes out a week after my birthday.

Wow. Just what we need. Another Megaman game. Yay. Ever notice how all of those games are essentially the same?

Oh- and Megaman can’t crouch. WHY CAN’T HE CROUCH!? AHHHHHHHHHHH!!!111111111111111

runs into walls

I didn’t play it ( :frowning: ), but I think he could crouch in X6, Roun.

Originally posted by Megaman984
I didn’t play it ( :frowning: ), but I think he could crouch in X6, Roun.

He learns the mystical art of kneebending in X5

That must have been a grand day, the day when MegamanX learned how to crouch.

Too bad I don’t own a Playstation2 and too bad I always get defeated by the first boss in Megaman games.

But X’s true potential of powerness shall be unleashed when he will learn the most ancient and mythical art of angle shooting.

But perhaps that knowledge is too dangerous to be held by such a powerfull individual…it could doom the world.

Originally posted by KaiserVonAlmasy
[b]No, but I suppose when you try to get Axl to save the world, he throws a tantrum, storms off the stage, and goes into seclusion for 8 years.

rimshot [/b]

:hahaha; :hahaha; :hahaha; :hahaha; :hahaha;

mmx7 is awsome and i like it alot but it does have some flaws…
mainly the voice acting…its…just not good at all and does anyone else think axl is just a cross between megaman and zero like how he looks and stuff?
but anyways its cool how it is 3d and its really fun to play :yipee::cool:

Well, I haven’t played X7 cos it’s not HERE where I live yet, which is more FUCKING annoying than I can FUCKING express…I did manage to play a bit of MMZ2 :smiley:

MMZ2 is to MMZ like Megaman X2/3 are to X1. It’s just a more story driven, and the graphics and combat engines are the same, which just a few minor tweaks to GFX and Gameplay. Even a lot of the music is reused, like the boss music is exactly the same, almost. In any case, it’s still pretty damn fun. :smiley:

Oh, and Lunaris, in X7 I hear Axl can fire in all directions. Looks like the X buster just can’t think diagonally :stuck_out_tongue:

Actually, I’m pretty sure if you have the “target lock” thing, X can angle-aim his Buster. And as I’ve said at VL, I just might not wait for Christmas to get X7 …

Axl’s ability to aim is a godsend against those damned flyers, that’s all I gotta say…Zero’s saber is good and all, but there are moments where you DON’T want to get close.

MegaMan not being able to crouch is like the guy in Bionic Commando not being able to jump.

Originally posted by VickiMints
MegaMan not being able to crouch is like the guy in Bionic Commando not being able to jump.

Absolutely, in both ways it was utterly silly, I mean, the OLD Megaman took three games before he learned to put his butt on the ground and slide like the blue spandex mean lean fightin machine he was.